حديث نيك و بد ما نوشته خواهد ماند
زمانه را قلمي و دفتري و ديواني ست

پژواک
فرهنگ و ادب
اخبار پزشکی
اجتماعی
انتشارات
جراحی پلاستیک بینی
لينک دائم شكلات، شر سرطان را از سرتان كم مي‌كند

نتايج يك پژوهش جديد نشان داد: نوعي تركيب موجود در دانه‌هاي كاكائو مي‌تواند سرعت رشد تومورهاي سرطاني را در انسان كاهش داده و سرعت تخريب اين تومورها را شدت بخشد.
مطالعات آزمايشگاهي نشان مي‌دهد كه اين ماده شيميايي موجود در كاكائو بايد به لحاظ قابليت آن در امر پيشگيري و حتي درمان سرطان مورد بررسي و مطالعه بيشتر قرار گيرد.
پژوهشگران مركز پزشكي دانشگاه جوج تاون كه اين مطالعات را انجام داده‌اند، خاطرنشان كردند: همه ما شنيده‌ايم كه خوردن شكلات برايمان مفيد است و تحقيق اخير با ارائه دليل نشان مي‌دهد كه اين تاثير واقعي است.
اين ماده شيميايي كه برگرفته از تركيبي در دانه كاكائو است، GECGC نام دارد.
مين كيم دانشمند محقق و نويسنده اصلي اين تحقيق در دپارتمان انكولوژي در مركز سرطان فراگير لومباردي در اين باره گفت: پژوهشگران در اين بررسي‌ها تشريح كرده‌اند كه چطور چهار سلول مختلف سرطاني انسان در 16 آزمايش نسبت به اين ماده شيميايي حساسيت نشان داده‌اند.
بيشترين واكنش مربوط به دو نوع مختلف سرطان روده بوده است؛ به طوري كه رشد تومورها تا 50 درصد كاهش يافته و بيشتر سلولهاي سرطاني تخريب شدند.
گفتني است، ماده شيميايي كه به طور مصنوعي از تركيب موجود در شكلات تهيه شده در اين آزمايشات روي سلولهاي سالم تاثيري نداشته است.
اين ماده شيميايي بي خطر است و ساختاري شبيه به يك محصول طبيعي در دانه‌ها كاكائو را دارد.
در اين مطالعات دانشمندان اثرات دوزهاي مختلفي از GECGC را روي خطوط سلولهاي سرطاني آزمايش كردند و به نتايج فوق دست يافته‌اند.
اين تحقيق در مجله «سل سايكل» منتشر شده است.
 


نوشتن نظر جدید:
نام:
   
پست الکترونیک:
   
وب سایت:
 
متن نظر:
   






براي عضويت در خبرنامه، پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

جستجوي داخلي سايت

  • بازديدکنندگان امروز: ۱۲۶۹
  • بازديدکنندگان ديروز: ۱۴۴۶
  • تعداد کل بازديدکنندگان: ۲۱۶۷۴۵۲
  • تعداد کاربران آنلاين: ۱۰۶

دو شنبه (امروز)
تاحدی ابری
بالاترین دما: N/A
پایین ترین دما: 6
طلوع آفتاب: 6:28 صبح
غروب آفتاب: 4:22 عصر

روز های آینده