اگرچه براساس نتايج مطالعات جديد، مصرف شكلات براي سلامتي قلب مفيد است اما متخصصان قلب مجوزي براي خوردن اين خوراكي شيرين نميدهند.
به گزارش ايسنا، مطالعه ارائه شده در بزرگترين نشست پزشكي اروپا نشان ميدهد كه مصرف شكلات باعث كاهش 37 درصدي بيماريهاي قلبي ميشود.
مطالعات صورت گرفته طي چند سال اخير از فوائد مصرف شكلات حكايت ميكند بخصوص شكلات تلخ كه شامل تركيبهايي مفيد براي خون است.
محققان دانشگاه كمبريج براي روشن ساختن اين موضوع 7 مطالعه را بر روي 100 هزار نفر انجام دادند.
پنج مورد از اين مطالعات نشان ميدهد كه بين مصرف شكلات و سلامت قلب ارتباط مثبتي وجود دارد اما دو مورد آن اين يافته را تاييد نميكنند.
به عقيده فرانكو استاد دانشگاه كمبريج تحقيقات بيشتري دراين مورد لازم است كه آيا مصرف شكلات ميتواند در بهبود سلامتي موثر باشد.