محققان بريتانيايى اظهار كردند: نوشيدن آب معدنى به طور منظم مىتواند، ميزانآلومينيوم موجود در بدن كه سبب بيمارى آلزايمر مىشود را كاهش دهد.
به گزارش پايگاه اينترنتىدانشگاهKeele آب معدنى حاوى مقدار زيادى سيليكون است و اين ماده سبب مىشودمقدار آلومينيوم در افراد مبتلا به آلزايمر كاهش يابد.
طى آزمايشاتى كه به مدت 5 روز بر روى 10 فرد مبتلا به آلزايمر كه روزانه 1/5ليترآب معدنى مصرف مىكردند، مشخص شد ميزان جذب آلومينيوم توسط روده دراين افراد كاهش يافت.
محققان در تلاشند، تأثير نوشيدن آب معدنى در طولانى مدت را بر روىافراد مبتلابه آلزايمر دريابند. اگرچه معتقدند مصرف آب معدنى در طولانى مدت ضررىبراى سلامت فرد در برنخواهد داشت.